ÇEKİŞMELİ BOŞANMA DAVASI İÇİN AVUKAT TUTMAK ZORUNLU MUDUR?

Çekişmeli boşanma davası açan kişiler sürecin nasıl işleyebileceği hakkında herhangi bir bilgiye sahip olmamaları halinde bir çok hak kaybına uğrayabilmektedir. Hak kaybına uğramak istemeyen kişiler sincan boşanma avukatı tutabilir ancak maddi durumu yetersiz olan kişiler avukat tutmadan da sürece dahil olabilir. Avukat tutmayan taraf hak kaybına uğrayabilir.

Hakim tarafından reddedilen çekişmeli boşanma davasının 3 yıl içinde aynı sebepler çerçevesinde tekrar açılabildiğini göz ardı edebilir veya bu bilgiden yoksun olabilir. Bu gibi durumları düşünerek avukat tutmanın daha iyi olacağını bilmekte fayda var.

Çekişmeli boşanma davalarında avukat tutma zorunluluğu bulunmamaktadır. Ancak hak kaybına uğramak istemeyen kişiler için tavsiye edilen şey boşanma avukatının tutulmasının daha yararlı olacağıdır. Çekişmeli boşanma davasında sürecin nasıl ilerlediğini bilmeyen kişiler mahkeme masrafı, dilekçe ücreti, delil listesi sunma gibi konularda bilgisiz oldukları için önüne geçilmez hak kayıplarına uğrayabilmektedir. Maddi yetersizlikten dolayı  avukat tutamayan ve hak kaybına uğramak istemeyen kişiler baro başkanlığına başvuruda bulunarak çekişmeli boşanma davası için avukat isteyebilir.

Tabii bu talebin gerçekleşmesi için bazı kriterlerin göz ardı edilmemesi gerekir. Baro başkanlığından avukat talebinde bulunan kişinin üzerine kayıtlı herhangi bir mal varlığının olmaması gerekir. Bankalara ait hesabının bulunmaması ve maddi gelirinin olmaması gerekir. Yine aynı şekilde avukat talebinde bulunan kişinin herhangi bir suça karışmamış olması sicilinin temiz olması gerekmektedir. Bu gibi şartları taşıyan kişi baro başkanlığına başvurarak çekişmeli boşanma davası için avukat talebinde bulunabilir.

Bazı formlar doldurulduktan sonra çekişmeli boşanma davasına bakacak sincan avukat atanır. Bundan sonraki süreçte size tayin edilen avukat boşanma davanızı takip edebilmektedir. Çekişmeli boşanma davasında sizi temsil eden avukatın olması davalara gitme zorunluluğunu ortadan kaldırır. Ancak ilk dava görüldüğü zaman her iki bireyin de davada bulunması gerekir. Ondan sonraki süreçte sizi temsil eden avukatın bulunması sayesinde davaya gitmeyebilirsiniz.

Çekişmeli Boşanma Davasında Süreç Nasıl İşler?

Çekişmeli boşanma davası bir eşin Aile Mahkemesine boşanma dava dilekçesini vermesiyle başlar. Çekişmeli boşanma dava dilekçesinde sunulan deliler ve gösterilen şahitler davanın süreç hızını belirler. Dava dilekçesi karşı tarafa tebliğ edildikten sonra karşı tarafın da dilekçeye cevap verme hakkı doğar. Dilekçeye karşılık verildikten sonra tekrar dilekçe yazılır. Bu şekilde taraflar karşılıklı olarak iki adet dilekçe toplamda dört adet dilekçe yazılmış olur. Dilekçe yazma süresi 15 günü geçmemelidir. Dilekçe yazma süresi 15 günü geçtikten sonra karşı taraf henüz cevap yazmadıysa dilekçede belirtilen durumları kabul etmiş sayılır ve bu da çekişmeli boşanma davasının hızlı şekilde sonuçlanmasını belirler.

Çekişmeli boşanma dava dilekçesine cevap verme süreci bittikten sonra mahkeme gününe karar verilir. Mahkeme günü belirlendiğinde eşlere tebliğ edilir. Bu tebliğ sadece mahkeme tarihi hakkında bilgi vermez aynı zamanda müşterek çocuğun velayetinden, nafakadan ve karşı tarafın çocuğu görme haklarından bahseder. Tebliğ edilen durumların dışına çıkan taraf duruma uymak zorundadır.