Boşanma Davasında Yetkili Mahkeme Neresidir Boşanma davalarında yetki kesin mi , Boşanma davasında yetki yargıtay kararları, Boşanma davası yetkili mahkeme

Boşanma davasıyla evliliklerini sonlandırmak isteyenler, dava açabilmek ve süreci doğru şekilde yürütebilmek için hukuki olarak gereken belgeleri doğru şekilde hazırlamalıdır. Dava için yasal olarak istenen belgeler tam olarak hazırlanmadığı takdirde, dava süreci uzamaktadır. Ayrıca, belgelerin eksik olması, davanın seyrinde değişiklik oluşturabileceği için, bireyin dava açma başvurusu reddedilebilir. Bu nedenle, istenen belgelerin, hukuka uygun şekilde hazırlanması gerekmektedir.

Boşanma Davası Açabilmek İçin İstenen Belgeler

Boşanma dilekçesi: Boşanma davası açabilmek için istenen belgeler arasında ilk sırada boşanma dilekçesi gelmektedir. Dilekçenin, dava açabilmek için yetkili mahkemeye sunulması gerekmektedir. Boşanma süreci, dilekçeyle mahkemeye başvurma sonucunda başlar. Boşanma dilekçesinde, boşanmak istemenin nedeni başta olmak üzere, karşı taraftan maddi manevi talep edilenler ve velayet gibi unsurlar belirtilir. Bu nedenle boşanma dilekçesi, uzman bir kişi yardımıyla özenle hazırlanmalıdır. Dava, anlaşmalı ya da çekişmeli olmak üzere ne tür bir dava olursa olsun, boşanma dilekçesi hazırlanmalıdır.

Boşanma dilekçesinden sonra, açılacak davanın türüne göre hazırlanacak evraklar değişiklik göstermektedir.

Anlaşmalı boşanma dilekçesi: Eğer taraflar, problemsiz bir boşanma için anlaşmalı boşanmak istiyorsa, hazırlanması gereken ikinci belge, anlaşmalı boşanma dilekçesidir. Anlaşmalı boşanma dilekçesinde eşler, evlilik akdinin sonlanması için karşılıklı her konuda uzlaştığını beyan etmektedir. Anlaşma boşanma dilekçesinin, hakim tarafından dikkate alınması ve eşlerin karşılıklı haklarının korunması için, mutlaka uzman bir avukattan destek alarak hazırlanmalıdır. Dilekçe, ister dava açarken, ister mahkemeden önce gerekli merciye sunulabilir.

Çekişmeli boşanma dilekçesi: Çekişmeli boşanma, eşlerin ayrılmadan önce, bazı konularda anlaşmaya varamaması neticesinde açılır. Bu şekilde anlaşmazlık içinde boşanan çiftlerin, dava açarken çekişmeli boşanma dilekçesi düzenlemesi gerekir. Bu dilekçe, davanın en önemli kısmını oluşturmaktadır. Boşanma nedeni ve eşlerin üzerinde uzlaşamadığı konular, çekişmeli boşanma dilekçesinde yazar. Dilekçe, Medeni Kanun’da belirtilen maddelere uygun şekilde hazırlanmalıdır. Aksi takdirde dava reddedileceği gibi, en az üç yıllık gibi bir süre için eşlerin dava açması da engellenir.

Anlaşmalı boşanma protokolü, tanık listesi ve delil listesi, boşanma davası açabilmek için istenen diğer belgelerdir. Sorunsuz şekilde boşanabilmek için gerekli belgelerin eksiksiz olarak hazırlanması gerektiği gibi, hukuka uygun şekilde hazırlanması da davanın tarafların istediği şekilde sonuçlanması için gereklidir.

Anlaşmalı boşanma protokolü, eşlerin her konuda uzlaştığına dair bir belgedir ve iki kişi tarafından da imzalanması gerekir. Eşlerden biri protokolü imzalamazsa, anlaşmalı boşanma işlemi gerçekleşmez. Bu konular ile ilgili daha detaylı bilgi almak için sincan boşanma avukatı ile iletişime geçebilirsiniz.

Tanık listesi de, dava açarken istenen belgeler arasında bulunmakta olup, hukuki olarak gereklidir. Çünkü, herhangi bir sebebe dayanarak boşanmak isteyen taraf, boşanma sebebinin Medeni Kanun’a uygun olduğunu kanıtlamak zorundadır. Davacı taraf, boşanmak istemesine neden olan sebebi, varsa tanık ve delillerle mahkemeye sunmalıdır. Delil listesi, telefon konuşmalarından whatsapp mesajlarına, kredi kartı ekstresinden hastane raporları ve mail yazışmalarına kadar birçok nedenden oluşabilmektedir.